7 Νοεμβρίου 2015 SmartCat

Τα βασικά στοιχεία ανάπτυξης ενός site ηλεκτρονικού εμπορίου

Αν σκοπεύετε να πουλήσετε οτιδήποτε online, το να έχετε ένα σχέδιο για το ηλεκτρονικό σας εμπόριο είναι εξίσου σημαντικό με το αρχικό επιχειρηματικό σας σχέδιο.

Το πρώτο βήμα για τη σύνταξη ενός σχεδίου για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι να αποφασίσετε τι είδους εμπειρία θέλετε οι συνδεδεμένοι σας πελάτες ή απλοί επισκέπτες να έχουν. Σκεφτείτε όχι μόνο για το σήμερα, αλλά και για δύο ή και πέντε χρόνια αργότερα.

Τα σχέδια σας για το ηλεκτρονικό εμπόριο ξεκινούν με τους στόχους του ιστοτόπου σας. Ποιοι είναι οι πελάτες που στοχεύετε; Τι χρειάζονται; Θα λαμβάνουν μόνο πληροφορίες ή θα μπορούν να αγοράσουν προϊόντα στο eshop σας; Αυτά τα βασικά ερωτήματα, εφόσον απαντηθούν νωρίς, θα καθορίσουν πόσος χρόνος και χρήμα θα χρειαστούν για να αναπτύξετε και να διατηρήσετε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία.

Δεύτερον, αποφασίσετε ποια προϊόντα ή υπηρεσίες θα προσφέρετε. Πώς θα τα τοποθετήσετε και θα τα εμφανίσετε; Θα παρέχετε online αγορά αλλά και παραλαβή από το κατάστημα; Πώς θα χειριστείτε τα μεταφορικά και τις επιστροφές;

Επιπλέον, μην παραβλέπετε την ανάγκη του πελάτη σας να έχει πρόσβαση σε ένα αληθινό πρόσωπο. Ένας αριθμός τηλεφώνου χωρίς χρέωση θα πρέπει να προβάλλεται σε εμφανές σημείο ώστε οι πελάτες να μπορούν ανά πάσα στιγμή να πάρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους.

Αν αποφασίσετε να πουλάτε online, θα χρειαστείτε ένα ηλεκτρονικό καλάθι αγορών, το οποίο θα μπορεί να χειρίζεται πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, καθώς και μια οργανωμένη διαδικασία εκτέλεσης παραγγελιών.

Τέλος, ακόμη και αν έχετε κατασκευάσει το eshop σας, μην υποθέσετε ότι οι πελάτες θα σας βρουν μόνοι τους. Αν θέλετε να αναπτύξετε μια συνεπή ροή επισκέψεων στο site σας, είναι απαραίτητο να σχεδιάσετε και να διατηρήσετε μια συνεχή και πολύπλευρη στρατηγική προώθησης η οποία θα πρέπει να είναι προσεκτικά στοχευμένη στο κοινό σας.

Αφού επιλέξετε το domain name σας και έχετε ένα σχέδιο σε ισχύ για το τι θέλετε να προσφέρετε στους υποψήφιους αλλά και υπάρχοντες πελάτες σας, η επόμενη μεγάλη πρόκληση είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή του ιστοτόπου και της διαδικτυακής σας παρουσίας.

Πριν μπλεχτείτε με τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού του site φτιάξτε ένα σχεδιάγραμμα του.

Ένα καλά μελετημένο σχεδιάγραμμα ιστοτόπου περιλαμβάνει:

Περιεχόμενο. Το κλειδί για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα είναι το περιεχόμενο. Δώστε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες, τα κίνητρα για να σας επισκεφθούν και να αγοράσουν και τους τρόπους για να επικοινωνήσουν μαζί σας. Μόλις το site σας είναι έτοιμο και λειτουργεί, ενημερώστε το σε τακτά διαστήματα και προσθέστε φρέσκο περιεχόμενο που θα οδηγήσει τους επισκέπτες να έρχονται ξανά και ξανά στο site σας.

Δομή. Αποφασίστε πόσες σελίδες θα έχετε και πώς θα πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους. Επιλέξτε γραφικά και εικόνες που ενισχύουν το περιεχόμενο.

Σχεδίαση. Με το περιεχόμενο και τη δομή ολοκληρωμένα, ακολουθεί ο σχεδιασμός. Επικεντρωθείτε στην απλότητα, την αναγνωσιμότητα και τη συνέπεια. Θυμηθείτε να εστιάσετε σε αυτό που θέλετε να πετύχετε.

Πλοήγηση. Κάνετε εύκολο και ευχάριστο για τους επισκέπτες σας να περιηγηθούν στο site. Για παράδειγμα μην οδηγείτε τους επισκέπτες σε αδιέξοδο.

Αξιοπιστία. Αυτό είναι ένα ζήτημα που δεν πρέπει να χαθεί στις λεπτομέρειες της δημιουργίας ενός δικτυακού τόπου. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να φτάσει σε κάθε επισκέπτη, εξηγώντας του γιατί θα πρέπει να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Θα πρέπει να φαίνεται πολύ επαγγελματικό, και να δίνει στους πιθανούς πελάτες σας την ίδια αίσθηση εμπιστοσύνης που θα έπερναν από ένα τηλεφώνημα ή από την δια ζώσης επικοινωνία μαζί σας. Υπενθυμίστε τους επισκέπτες σας ότι δεν υπάρχετε μόνο στον κυβερνοχώρο.

Tagged: , ,

Μην χάνετε χρόνο

Επικοινωνήστε μαζί μας!